De geheime wereld van super hondenvrienden 24
maa

De geheime wereld van super hondenvrienden

HOGENT Campus Melle - Brusselsesteenweg 161, 9090 Melle - 24 maart 2024 - 8 tot 12 jaar
door HOGENT
Inschrijven vanaf 8 januari 2024, 0u00

Wil jij een super hondenvriend worden?
In deze Kinderuniversiteit leren we kinderen (en ouders 😉) hoe honden met ons praten. Hoe honden aangeven wat ze leuk en minder leuk vinden. En vooral hoe jij ervoor kan zorgen dat een hond zich veilig voelt bij jou… kortom hoe jij hun beste vriend kan worden.
Vind je honden fijn? Of vind je ze misschien net een beetje spannend? Niet erg… na deze workshop weet je hoe je kan zien hoe honden zich voelen en hoe jij daarop kan reageren. Zo blijft het voor iedereen veilig.
Jullie zijn heel erg welkom op deze Kinderuniversiteit!

Let op: deze kinderuniversiteit is zonder honden 😉.

Programma - Kinderen

We starten samen met je ouders maar gaan al snel in kleine groepjes werken waar we aan de hand van spelletjes het gedrag van honden gaan bestuderen. Na deze workshops weet je heel wat meer over wat honden fijn en minder fijn vinden zodat jullie voortaan nog een betere hondenvriend kunnen zijn.
Tenslotte studeer je af en ontvang je een echt diploma!

10u00 – 10u15 : Korte inleiding samen met de ouders
10u15 - 11u15 : Kind & Hond workshop – Deel 1
Korte pauze
11u30 - 12u30 : Kind & Hond workshop – Deel 2
12u30 - 13u00 : Diploma-uitreiking

Programma - Ouders

Voor de ouders voorzien we een hoorcollege gelijktijdig met het programma van de kinderen. In dit hoorcollege wordt er dieper ingegaan op de meest voorkomende risicosituaties tussen kinderen en honden. Om ervoor te zorgen dat jullie na deze kinderuniversiteit verder kunnen napraten met de kinderen over het lezen van hondentaal en de emoties van honden, halen we ook kort de inhoud van het kindprogramma aan.

Dit wordt gegeven door onze collega verbonden aan het project  ‘Zorgzaam omgaan met Dieren’ binnen de onderzoeksgroep 360°Zorg&Welzijn.

Aansluitend kunnen de ouders nog wat nabespreken of nagenieten bij een drankje.

Deze editie van de Kinderuniversiteit staat open voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar (2de tot 6de leerjaar).
De kinderen worden verwacht op zondag 24 maart 2024 tussen 9u30 en 10u in HOGENT, campus Melle, Brusselsesteenweg 161, 9090 Gent.
Het einde (mét diploma-uitreiking) is voorzien om 13u00.

In de pauze voorzien we een hapje en een drankje voor alle kinderen.
De Kinderuniversiteit is gratis, maar inschrijven is wel verplicht!

Tijdens de Kinderuniversiteit worden foto's genomen, om achteraf als terugblik op de website te zetten. Door uw kind in te schrijven geeft u toestemming voor dit gebruik. Mocht u hier bezwaar tegen hebben, dan kan u ons hiervoor contacteren.
Contactpersoon voor deze editie: lies.lockefeer@hogent.be

Workshop - Inschrijven

Iedereen neemt deel aan de workshop die in 2 delen zal verlopen