Ratatouille (voor kinderen van 8, 9 en 10 jaar) 20
nov

Ratatouille (voor kinderen van 8, 9 en 10 jaar)

Gent - 20 november 2016 - 8, 9 en 10 jaar
door Arteveldehogeschool
Inschrijven vanaf 8 november 2016, 12u30

In deze Kinderuniversiteit staat Rémy - je kent hem wel: de rat uit de film 'Ratatouille' - centraal. Om hem te helpen maken we katapulten, hoge torens en ontsnappingsroutes. Kom als je durft!

Hieronder vind je het programma voor deze editie. Eerst volgt iedereen samen een hoorcollege in een groot auditorium. Daarna volg je een van onderstaande workshops. En ten slotte studeer je af en ontvang je een echt diploma!

Hoorcollege

van 10u00 tot 10u

Red de rat!

Rémy is een rat die kan koken. Hij maakt de beste eitjes van de hele wereld! Skinner is een jaloerse kok, die niets liever wil dan Rémy te pakken krijgen. Rémy heeft jouw hulp nodig! Help Rémy met ontsnappen door het bouwen van katapulten, hoge torens en ontspanningsroutes ... Zorg jij dat Rémy niet in handen valt van de jaloerse kok Skinner?

van 11u tot 12u

The sky is the limit

Remy vlucht van de boze chef en wil naar het hoogste punt van Parijs klimmen. Met materialen uit de keuken van Remy bouwen jullie zelf een toren waar Rémy veilig is. Een toren zo groot en sterk dat het zelfs aardbevingen kan doorstaan!

Feitjes rond eitjes

Laat je verwonderen door de geheime wereld van de keuken. We verdiepen ons in de magie van het ei. Heb je je ooit afgevraagd hoe sterk een ei is? Of hoe je een ei kan laten zwemmen? Dit en andere eikunstjes ontdek je in deze workshop.

Veel gestelde vragen

Hoe verloopt de inschrijvingsprocedure?Inschrijven kan vanaf dinsdag 8 november 2016 om 12u30. Er zijn 40 plaatsen beschikbaar. Indien er nog plaatsen beschikbaar zijn, dan is het mogelijk om één workshop naar keuze aan te vinken en onderaan op de pijl te klikken om de inschrijving te voltooien. Wanneer alle workshops volzet zijn, verdwijnt de pijl onderaan uw scherm. Het is dan niet meer mogelijk om in te schrijven.Is er een wachtlijst?Ja. Dit verloopt automatisch. Als er inschrijvingen zouden worden geannuleerd, worden de mensen op de wachtlijst hiervan in chronologische volgorde verwittigd.Kan ik via mail/telefoon inschrijven?Nee, dat is niet mogelijk. Inschrijven kan enkel via de website.Mijn kind wil graag samen met een paar vriendjes deelnemen aan de Kinderuniversiteit. Moet ik ze dan allemaal individueel inschrijven?Nee, in het inschrijvingsformulier is een invulveld voorzien om maximum vijf kinderen samen in te schrijven voor dezelfde workshop.Worden er nog kinderuniversiteiten georganiseerd?Ja! Je vindt alle informatie op www.kinderuniversiteit.be. Je kunt ook op de hoogte gehouden worden via onze Facebookpagina.Wie is de contactpersoon voor deze editie?De contactpersoon voor deze editie is Eline Comer, medewerker wetenschapscommunicatie van de Arteveldehogeschool. Je kunt haar bereiken via eline.comer@arteveldehs.be of via 09 234 91 52.

Praktische informatie

Deze editie van de Kinderuniversiteit staat open voor kinderen van 8, 9 en 10 jaar. Programma 10.00 - 10.30 uur Ontvangst en inschrijving10.30 - 11.10 uur Auditoriumles11.10 - 11.30 uur Pauze met koekje en drankje (zorgen wij voor!)11.30 - 12.30 uur WorkshopsDe kinderen worden op zondag 20 november 2016 tussen 10u15 en 10u30 verwacht in Campus Kattenberg van de Arteveldehogeschool, Kattenberg 9, 9000 Gent. De kinderuniversiteit is om 12u30 afgelopen.De kinderuniversiteit is gratis. Inschrijven is wel verplicht en kan enkel via de website. Ouders zijn niet toegelaten tijdens de auditoriumles en de workshops! Tijdens de Kinderuniversiteit worden foto's genomen, om achteraf als terugblik op de website te zetten. Door je kind in te schrijven geef je toestemming voor dit gebruik. Mocht je hier bezwaar tegen hebben, dan kan je ons hiervoor contacteren.