Heb jij een hart voor de zorg? 18
okt

Heb jij een hart voor de zorg?

Brugge - 18 oktober 2020 - 8-12 jaar
door Howest
Inschrijven vanaf 14 september 2020, 19u00

Op zondag 18 oktober 2020 nemen we jou mee in de boeiende wereld van Zorg & Welzijn. Ook bang om een spuitje te krijgen? Of zou je  zelf wel eens een spuitje willen geven? Weet jij hoe je een beroerte herkent? En hoe kijk jij naar ouderen? Vind jij het ook zo vreemd dat opa's en oma's soms dingen vergeten? En wat is dat nu juist...dementie? Schrijf je in én word verpleegkundige voor één dag!

Vanaf maandag 14 september 2020 om 19u00 kan er ingeschreven worden. Opgelet: Er kunnen maximaal 40 kinderen deelnemen.

Hieronder vind je het programma voor deze editie. Er worden twee workshops voorzien die alle deelnemers in kleine groepjes volgen via een doorschuifsysteem. Als je de workshop gevolgd hebt, studeer je af en ontvang je een echt diploma!

Voor de plechtige proclamatie ben je automatisch ingeschreven.

What do you want to do ?
New mail

Welkom!

van 9u15 tot 9u30

Ontvangst

We ontvangen je met open armen met een koffiekoek en fruitsapje.

workshop 1

van 9u30 tot 10u00

Spuitjes geven als een pro!

Ben jij ook geen fan van spuitjes?  Sluit jij ook jouw ogen als  je een inspuiting ziet op TV of in het 'echt'? Je hoeft nochtans helemaal geen schrik te hebben van spuitjes. Als je weet hoe de huid er vanbinnen uitziet, begrijp je ook waarom je soms een korte dunne naald moet gebruiken of een dikkere en langere
naald. In deze workshop gaan we samen aan de slag met spuit en naald.

Workshop 2

van 10u00 tot 10u30

Be FAST om een beroerte te herkennen

Hoe zien de hersenen er uit? Wat gebeurt er in de hersenen bij een beroerte? Hoe kan je een beroerte herkennen en wat moet je dan doen? Levens redden staat in deze workshop voorop.

pauze

van 10u20 tot 10u30

tijd voor een stukje fruit

Workshop 3

van 10u30 tot 11u00

Hoe denk jij over oudere mensen?

Vanaf welke leeftijd ben je oud? Wanneer krijg je je eerste rimpels en grijze haren? Beginnen alle oudere mensen dingen te vergeten? Wat gebeurt er in je hoofd als je dementie hebt? Na deze workshop denk jij waarschijnlijk helemaal anders over oude mensen en begrijp je wat er in hun hoofd omgaat.

Workshop 4

van 11u00 tot 11u30

Tijd voor een quiz!

We testen jullie kennis over het lichaam in deze superinteressante quiz! Wedden dat je er sowieso veel van zal bijleren?

Proclamatie

van 11u30 tot 11u45

Diploma-uitreiking

Na al het harde werk in de workshops wordt iedereen beloond met een officieel diploma!

Schrijf je in via onderstaande link

Registratie: Heb jij een hart voor de zorg?

Veelgestelde vragen

Hoe verloopt de inschrijvingsprocedure?

Inschrijven kan vanaf maandag 14 september om 19u00 via deze website. Er zijn 40 plaatsen beschikbaar.

Is er een wachtlijst?

Ja. Dit verloopt automatisch. Als er inschrijvingen zouden worden geannuleerd, verwittigen we de mensen op de wachtlijst hiervan in chronologische volgorde.

Kan ik via mail/telefoon inschrijven?

Nee, dat is niet mogelijk. Inschrijven kan enkel via de website.

Mijn kind wil graag samen met een paar vriendjes deelnemen aan de Kinderuniversiteit. Moet ik ze dan allemaal apart inschrijven?

We moeten inderdaad van elk kind de naam en zijn/haar keuze voor de workshop kennen, maar dit kan in één inschrijvingsformulier.

Wie verzorgt de workshops van de Kinderuniversiteit?

Het hoorcollege en de workshops van de Kinderuniversiteit worden verzorgd door docenten en onderzoekers van de opleiding Verpleegkunde van Howest.

Worden er nog kinderuniversiteiten georganiseerd?

Ja! Je vindt alle informatie op www.kinderuniversiteit.be. Je kunt ook op de hoogte gehouden worden via onze nieuwsbrief (inschrijven onderaan homepage) of Facebook/Twitter (icoontjes bovenaan deze pagina).

Wie is de contactpersoon voor deze editie?

De contactpersoon voor deze editie is Joachim Gruwez, stafmedewerker wetenschapscommunicatie van Howest. Je kan hem bereiken via joachim.gruwez@howest.be of via 0473/57 12 73. Let op: inschrijvingen via email of telefoon worden niet aanvaard.

De kinderen worden op zondag 18 oktober 2020 verwacht tussen 9u15 en 9u30 in Howest Campus Brugge Station - BST5 gelegen Rijselstraat 5 te 8200 Brugge.

Om 12u00 is de Kinderuniversiteit afgelopen.