Jij bent uniek en dat is jouw superkracht! 28
maa

Jij bent uniek en dat is jouw superkracht!

online - 28 maart 2021 - 9-12 jaar
door Arteveldehogeschool
Inschrijven vanaf 14 maart 2021, 10u00

Loopt er al eens iets anders dan jij wil? Voel je je soms buitengesloten omdat je iets niet kan, iets omstoot of het nieuwste speelgoed niet hebt?

Kinderen met een ontwikkelingsstoornis zoals ADHD, ASS of DCD voelen zich áltijd anders en hebben soms het gevoel dat ze er niet bij horen.

Wil jij bijleren over kinderen met een ontwikkelingsstoornis? Help je er mee voor zorgen dat ze er wél bij horen?

Doe mee aan deze Kinderuniversiteit zoals jij wil! Want ook jij bent uniek en dat is jouw superkracht!

In samenwerking met de bachelor Ergotherapie van Arteveldehogeschool

In deze Kinderuniversiteit vertellen we je eerst allemaal samen over hoe het is om een ontwikkelingsstoornis te hebben. Daarna kies je zelf hoe je wil bijleren door in te schrijven voor één van de workshops hieronder. Want ook jij bent uniek!

Afscheid nemen op het einde van de Kinderuniversiteit doen we weer allemaal samen.

Kies hieronder een workshop. Voor de inleiding en de afsluiter ben je automatisch ingeschreven als je deelneemt. We mailen je enkele dagen voor zondag 28 maart de link waar je ons kan vinden.

Welkom!

van 10u tot 10u25

Hoe voelt dat eigenlijk, een ontwikkelingsstoornis?

Wat is een ontwikkelingsstoornis? En hoe voelt dat dan?

Inge, Jana, Julie en Virginie vertellen je er graag meer over!

van 10u25 tot 11u05

De creatieveling

Ben jij iemand die graag creatief bezig is? Dan ben je welkom in de creatieve workshop. We steken samen de handen uit de mouwen op een leuke en originele manier.

De doener

Heb jij geen zittend gat en ben jij graag actief bezig? Dan is deze workshop zeker iets voor jou! We bundelen al onze energie en gaan op een speelse en actieve manier aan de slag.
De zorgende

Weet je wat jou uniek maakt? Dat je altijd vriendelijk bent! Waarom maken we ruzie als we elkaar kunnen helpen? Je bent zorgzaam, zachtaardig en oprecht. In een groep vindt iedereen je leuk. Je vrienden kunnen altijd bij jou terecht omdat ze je vertrouwen. Je bent iemand die niet graag opvalt in een groep maar dat vind je oké. Je houdt van warmte en gezelligheid.
De denker

Vind je jezelf een denker? Dan is deze workshop vast iets voor jou. Aan de hand van een quiz speur je naar de antwoorden op al jouw vragen. We praten over onze meningen en delen ideeën die ervoor zorgen dat ook kinderen met een ontwikkelingsstoornis overal zichzelf kunnen en mogen zijn.

Afsluiter

van 11u05 tot 11u20

Wat heb je geleerd?

We vertellen elkaar wat we bijgeleerd hebben, of tonen wat we gemaakt hebben. We smeden plannen hoe we ervoor zorgen dat iedereen weet dat uniek zijn een superkracht is!