Laat je inspireren door de natuur 25
apr

Laat je inspireren door de natuur

Mind- And Makerspace - Brugge - 25 april 2021 - 5-12 jaar
door Howest, de Hogeschool West-Vlaanderen
Inschrijven vanaf 29 maart 2021, 18u00

Ben je ook gefascineerd door de wonderlijke natuur? Wist je dat we heel veel kennis halen uit de natuur? Neen? Schrijf je dan zeker in voor deze workshops en leer waar de mens inspiratie haalt uit de natuur.

Hieronder vind je het programma voor deze editie. Per leeftijdsgroep wordt één workshop aangeboden. Als je de workshop gevolgd hebt, studeer je af en ontvang je een echt diploma!
Voor de plechtige proclamatie ben je automatisch ingeschreven.

verwelkoming

Ontvangst

Workshop doelgroep 5-8 jaar

Verweven met de natuur

De natuur is een grote inspratiebron voor de mens. Tijdens deze workshop komen jullie te weten wat biomimicry is en leren we jullie kijken naar de natuur om tot een eigen creatie te komen. Hoe weven vogels, op welke manier doen ze dat en met welke materialen? Kom bij ons te weten wat weven is en ga zelf aan de slag.

Workshop doelgroep 9-12 jaar

To purify or not to purify

Water gebruiken, dat doen we allemaal wel. We douchen ons of nemen een bad en we gaan regelmatig naar het toilet. Duizenden liters laten we door de afvoer lopen, maar wat gebeurt er met dit vervuilde water? Waar gaat het heen en hoe komt het dat onze kraan ons toch weer proper water bezorgt? Je voert allerhande wetenschappelijke proefjes en experimenten uit zoekt op al deze spetterende vragen een antwoord. Maar opgepast: SLIPGEVAAR!

Proclamatie

Diploma-uitreiking

Na al het harde werk in de workshops wordt iedereen beloond met een officieel diploma!

Hoe verloopt de inschrijvingsprocedure?
Inschrijven kan vanaf maandag 29 maart om 18u00 via deze website.
Is er een wachtlijst?
Ja. Dit verloopt automatisch. Als er inschrijvingen zouden worden geannuleerd, verwittigen we de mensen op de wachtlijst hiervan in chronologische volgorde.
Kan ik via mail/telefoon inschrijven?
Nee, dat is niet mogelijk. Inschrijven kan enkel via de website.
Mijn kind wil graag samen met een paar vriendjes deelnemen aan de Kinderuniversiteit. Moet ik ze dan allemaal apart inschrijven?
We moeten inderdaad van elk kind de naam en zijn/haar keuze voor de workshop kennen, maar dit kan in één inschrijvingsformulier.
Wie verzorgt de workshops van de Kinderuniversiteit?
De workshops van de Kinderuniversiteit worden verzorgd door docenten en studenten van de lerarenopleiding van Howest.
Worden er nog kinderuniversiteiten georganiseerd?
Ja! Je vindt alle informatie op www.kinderuniversiteit.be. Je kunt ook op de hoogte gehouden worden via onze nieuwsbrief (inschrijven onderaan homepage) of Facebook/Twitter (icoontjes bovenaan deze pagina).
Wie is de contactpersoon voor deze editie?
De contactpersoon voor deze editie is Joachim Gruwez, stafmedewerker wetenschapscommunicatie van Howest. Je kan hem bereiken via joachim.gruwez@howest.be of via 0473/57 12 73. Let op: inschrijvingen via email of telefoon worden niet aanvaard.

De kinderen worden op zondag 25 april 2021 verwacht tussen 9u15 en 9u30 in de Mind- And Makerspace te 8200 Brugge.

Om 12u00 is de Kinderuniversiteit afgelopen.