Project V (voor kinderen van 8 - 12 jaar) 22

Project V (voor kinderen van 8 - 12 jaar)

Brugge - 22 november 2015 - 8 - 12 jaar
door Howest
Inschrijven vanaf 26 oktober 2015, 12u30

Kinderuniversiteit Brugge staat voor een raadsel. Ben je tussen de 8 en de 12 jaar? Je bent een creatieveling met de laptop, tablet of smartphone? Dan kunnen we jou hulp goed gebruiken! Een gemeen Virus is in onze wereld terecht gekomen. Overal heeft hij materiaal kapot gemaakt, dingen verstopt en er werd zelfs iemand ontvoerd. Help jij ons dit kwaadaardige virus te bestrijden in "Project V"?

Fruitologie

Wat als de wereld geteisterd wordt door een virus en we zonder elektriciteit vallen? Wat als we in het donker zitten? Of misschien nog erger, wat als we niemand meer kunnen bereiken? Zouden we dit kunnen verhelpen? Kom het bij ons onderzoeken en ontdek hoe je elektriciteit kunt maken zonder stopcontact.

Kraak de code

Hou je van ICT en schuilt er in jou een echte speurneus? Sta je open voor avontuur en spanning? Dan is deze workshop zeker iets voor jou!We gaan samen aan de slag met iPads en verschillende codes om zo een geheime doos te openen. De inhoud van deze doos zal ons helpen om het virus te verslaan. Ben je moedig genoeg om deze workshop te volgen? Schrijf je dan nu in! Tot binnenkort.

De kinderenDe kinderen worden op zondag 22 november 2015 tussen 9u30 en 9u50 verwacht in de Howest, de hogeschool West-Vlaanderen, Campus Rijselstraat 5, 8200 Brugge (Sint - Michiel). Om 12u15 is de Kinderuniversiteit afgelopen.Programma:09u30 - 09u55: Inschrijvingen10u00 - 10u45: Hoorcollege10u45 - 11u00: Pauze met drankje en koekje11u00 - 12u15: Workshop 12u15: AfhaalmomentDe Kinderuniversiteit is gratis. Inschrijven is wel verplicht en kan enkel via deze website vanaf maandag 26 oktober, 12u30. Ouders/begeleidersOuders/begeleiders zijn niet toegelaten op het hoorcollege en de workshops!Ze zijn wel van harte welkom op het ouderprogramma op de campus. Het einde is voorzien om 12u00. Zo kan iedereen tijdig zijn/haar kind(eren) ophalen.Het ouderprogramma vindt u terug via volgende link.

InhoudCyber Security is niet langer een uitdaging voor overheden en bedrijven. Ook de gewone burger krijgt steeds vaker met Cyber Crime te maken. Hoe zit de wereld van Cyber Crime versus Cyber Security in elkaar? En hoe kunnen we ons wapenen tegen de 'online criminaliteit'. InschrijvenInschrijven kan door je in te schrijven via volgende link: www.howest.be/dagvandewetenschap

KinderenHoe verloopt de inschrijvingsprocedure voor het programma voor de kinderen?Inschrijven kan vanaf maandag 26 oktober, 12u30. Er zijn 40 plaatsen beschikbaar voor deze doelgroep. Inschrijving verloopt via een online inschrijvingsformulier. Indien er nog plaatsen beschikbaar zijn, dan is het mogelijk om de workshop aan te vinken en onderaan op de pijl te klikken om de inschrijving te voltooien. Wanneer de workshop volzet is, verdwijnt de pijl onderaan uw scherm. Het is dan niet meer mogelijk om in te schrijven.Is er een wachtlijst?Ja. Dit verloopt automatisch. Als er inschrijvingen geannuleerd zouden worden, worden de mensen hiervan in chronologische volgorde verwittigd.Kan ik mij via mail/telefoon inschrijven?Nee, dat is niet mogelijk. Inschrijven kan enkel via deze website.Mijn kind wil graag samen met een aantal vriendjes deelnemen aan de Kinderuniversiteit. Moet ik ze dan allemaal individueel inschrijven?Nee, in het online inschrijvingsformulier is een invulveld voorzien om maximum 5 kinderen samen in te schrijven voor dezelfde workshop.Mijn zoon/dochter is net 8 geen jaar. Schrijf ik hem/haar beter in voor de  Kinderuniversiteit (voor 5- tot 7-jarigen)?U als ouder weet het best tot wat uw kind in staat is. De keuze ligt bij u.Wie is de contactpersoon voor deze editie?De contactpersoon voor deze editie is Elke Christiaen, stafmedewerker wetenschapscommunicatie Howest, de Hogeschool West-Vlaanderen. Je kan haar bereiken via elke.christiaen@howest.be of via 0477/78.06.17.Let op: inschrijvingen voor het programma voor de kinderen via mail of telefoon worden niet aanvaard.Wanneer vindt de volgende Kinderuniversiteit Brugge plaats?De volgende Kinderuniversiteit Brugge gaat door op 13 december 2015. Meer informatie wordt  in november kenbaar gemaakt. Inschrijven voor deze tweede edtie kan vanaf maandag 30 november, 12u30.Kan ik de Kinderuniversiteit Brugge bereiken met het openbaar vervoer?Vertrekpunt station Brugge:  De campus is gelegen in de Rijselstraat 5. De campus is op 5 minuten wandelafstand te bereiken via de achterkant van het station.Is er parking voorzien voor mijn wagen?  Ja. Aan de voorkant van het gebouw kunt u parkeren op de Howest-parking. Ouders/begeleidersVoor de ouders wordt een lezing georganiseerd die inzoomt op Cybercrime en vooral hoe we er ons tegen kunnen wapenen. Hoe verloopt de inschrijvingsprocedure voor het programma voor de ouders?De lezing gaat door van 10u30 tot 12u00. Voor en na de lezing kunt u in de cafétaria genieten van een koffie of een frisdrank. Inschrijven kan via www.howest.be/dagvandewetenschap. Het ouderprogramma is gratis.